Hvor Langt Kommer Man P 1 Uke Med Leiebil?
Jeg og to kompiser skal til USA om ca to mneder
. Vi skal vre en uke i Los Angeles, en uke i Las Vegas og s tenkte vi skaffe oss en rimelig leiebil i en uke. Noen som har forslag til hvor vi burde kjre og hva vi burde se? En uke er jo ganske lang tid, s vi burde rekke rundt en del. Det er svre avstander der, s det kan kanskje bli litt begrenset.
Frst av alt s misunner jeg dere turen, det kommer nok til bli en knalltur.
En uke i Las Vegas er akkurat passe mener jeg, i alle fall hvis dere er glad i feste litt og ogs hvis dere liker spille Poker eller Blackjack.
De penbare tingene dere burde gjre, med utgangspunkt i leiebil en uke fra Las Vegas, er selvsagt Hoover Dam (som ligger bare en time fra Las Vegas) og Grand Canyon, som er en god dagsreise unna.
Jeg har "brent" meg tidligere p nske f med s mye som mulig nr jeg kjrer rundt i leiebil, s hvis jeg var dere ville jeg konsentrert meg om noen f byer/steder p ukesturen.
Et forslag er kjre til Phoenix, Arizona etter at dere har vrt i Grand Canyon, og etter Phoenix sette kursen mot Tombstone, helt sr i Arizona. Hvis dere har sett noen westernfilmer vil Tombstone med OK Corral og Big Nose Katies saloon vre en sikker vinner. Nr dere er i Tombstone er ikke Mexicogrensen langt unna, s kanskje en avstikker dit kan vre anbefale. Vet dog ikke om noen byer og snn, har kun vrt i Tijuana, over fra San Diego. Det var en grei dagstur, selv om meksikanerne viste seg vre meget innpslitne og masete. Det var ogs veldig trist se alle de skitne meksikanske barna som tigget p alle offentlige plasser og gater.
kjre til San Diego er ogs et alternativ, dette kan for s vidt kombineres med Phoenix / Tombstone, men da prater vi mye kjring og store avstander. San Diego er en koselig by, og hvis man liker dyreliv er det greit sl i hjel bde en og to og tre dager i San Diego Zoo, San Diego Wild Animal Park og Sea World San Diego.
Hvis dere kjrer den veien M dere stoppe i Valencia, California, hvor parken "Six Flags California" ligger. Det er den kuleste fornyelsesparken/tivoliet jeg har vrt p noen gang.
Nr vi er inne p karuseller, i Primm, Nevada, p grensen til California, kun 30 minutter vest for Las Vegas ligger "Buffalo Bills" - rangert som verdens tredje reste berg- og dalbane, helt sinnsyk opplevelse, for de som liker snt :-)
I Nevada vil jeg ogs anbefale Virginia City, som ligger helt nord i staten, noen timer st for San Francisco. Virginia City er en autentisk gullgraverby, hvor blant annet Mark Twain har vrt redaktr for den lokale avisen en gang i tiden. For litt over hundre r siden var faktisk Virginia City den strste byen mellom vestkysten og Chicago - det er den ikke n lenger, men den er full av koselige sm private hoteller og herberger - og en rekke suvenir - og gavebutikker - uten at den mister sjarmen av den grunnen.
Reno ligger dessuten kun en snirklete 35 minutters kjretur unna Virginia City, Reno er en "gamblingby", et lite miniatyr Las Vegas.
Dersom dere drar til Virginia City anbefaler jeg absolutt at dere tar dere de 5 timene det tar kjre over Donner-passet til San Francisco og bruker et par dager der ogs - San Francisco er unik, selv om tka ofte ligger tjukk finnes det ikke noe bedre sted vre, synes mange.
Husk passe godt p leiebilen, en rimelig leiebil kan godt bli til en dyr leiebil om en krasjer eller kommer ut for tyveri eller lignende.
Dette ble kanskje litt rotete, jeg kan godt gi flere rd, svare p sprsml dersom du lurer p noe, eller vil ha hjelp til sette opp en reiserute eller noe annet. Det er bare si fra :-)
Mvh Tranen
by: leiebilen
Experience The Best Hill Stations With Kerala Holiday Packages Texas Hunting Land For Sale: How To Get The Best? Earn Solid Money Through Right Share Tips From Stock Market Its Year End Tax Planning Time Large Format Banners: Try Them Out Today! Century Infiniti Is Best Of All Is Reserved Only For You Retractable Banner Stands: Expand Your Horizons! First Aid Courses To Help You Lead A Better Life What To Do In The Case Of A Burglary Losing Your Weight By Acupuncture Brautkleider - Excellent Marriage Ceremony Social Behaviour How To Fix Pci Error? The Benefit Of Carpet In Carlsbad, Part 1