Welcome to YLOAN.COM
yloan.com » misc » Min Frsta Cykel
Gadgets and Gizmos misc Design Bankruptcy Licenses performance choices memorabilia bargain carriage tour medical insurance data

Min Frsta Cykel

Konstigt nog kommer jag inte ihg min frsta cykel

, eller s konstigt kanske det inte r d jag bara var ngot r nr jag fick min frsta egna trehjuling Fr visst var det min frsta cykel, en riktig barncykel. Lite extra kul r att det ven var en single-speed. Det r ngot de flesta inte kommer ihg att den frsta cykeln de cyklade p var en singlespeed cykel.

Galet!

Nej, min frsta cykel som jag kommer ihg var en rd bockstyre med vrldens snyggaste tejp p cykelstyret. En riktig skning var den med sina fem-vxlar. Den hade inte massa cykeltillbehr, inga korgar frn Basil eller Wald, ingen ringklocka frn Electra eller Nirve. Det var bara enenkel cykel som tog mig frn punkt ett till punkt vrlden. P en lagom oskn sadel for jag fram som en pil i frorten. Oavsett om polarna kom dragandes med en beach cruiser eller en chopper eller Townie fr det en riktigt fin amsterdamcykel kunde jag bli avundsjuk. Fr jag hade min rda-faran. Snabbast i Sumpan kallades jag. S tnk p det nsta gng ni ska kpa en cykel, srskilt till era barn, vilken plats den kan f i deras minne, s snla inte p pengarna utan kp ngot som faktiskt gr att cykla p. Alla barn frtjnar en snygg cykel! Ah, knslan att plinga i ringklockan fr att ngon trtt mountainbike kare ska flytta p sig p landsvgen r en knsla man aldrig glmmer.

Nr jag vxt ur min rda-fara gjorde jag samma misstag som mina polare om blev galen i antalet vxlar. Vem behver ngonsin fler n 5 vxlar som inte r tvlingscyklist? Helt ofrsteligt fr mig men d var det kanske det viktigaste som fanns. Vxlar var status och makt. Hur mnga vxlar har du, var standardfrgan p skolgrden. Inte lngre gick det bra med fem utan nu var manen tnt om man hade under 21. 21 VXLAR!? Ska cykla tour de France eller till en polare. Frldrarna frskte st emot men det var lnlst i lngden. Vilken frlder gillar inte att sitt barn r passionerad fr att cykla. En perfekt hobby eller sport som hller dem borta frn datorskrmen.

S hr i vuxen lder r det mer SS och cruiser cyklarna som ligger varmast om hjrtat. Ngonstans lngst bak i huvudet finns en drm om att teruppliva den rda-faran fast i lite mer modern landsvgsracer-tappning. Att terigen ge sig ut p cykeln, utan direkt ml, att lta resan vara mlet r ngot underbart och frigrande. En sjlslig trning minst lika mycket som en fysisk anstrngning. Men fr dagen fr jag nja mig med min beach cruiser cykel frn Ride with Style som nstan gr mig lika glad som jag var en gng p rda-faran.

http://www.ridewithstyle.se

by: cykelbyran
Filipino Prisoners Doing Time gangnam Style A Guide To The Best Ber Cocktails! Buy Local Currituck Congratulates Our 3rd Quarter Prize Winners Roller Shutters - Why You Should Have Them? Great Orthodontists Hamilton Dog Litter Pan Makes Pet Waste Management Odor-free The Gift Of Memorization The Enduring Legacy Of Ancient Greek Drama Yacht Policies & Latent Defect Clauses Thornton Braces Providers The Perfect Shape Notations On Monetary Inflation How Long Can Bulk Document Scanning
print
www.yloan.com guest:  register | login | search IP(216.73.216.35) California / Anaheim Processed in 0.017022 second(s), 7 queries , Gzip enabled , discuz 5.5 through PHP 8.3.9 , debug code: 12 , 2522, 85,
Min Frsta Cykel Anaheim