Welcome to YLOAN.COM
yloan.com » misc » Mnniskor r Mer Frsiktiga Med Sina Pengar Nr Man Reser Julklappar
Gadgets and Gizmos misc Design Bankruptcy Licenses performance choices memorabilia bargain carriage tour medical insurance data

Mnniskor r Mer Frsiktiga Med Sina Pengar Nr Man Reser Julklappar

De ekonomiska oskerheten de senaste ren har lett till fler mnniskor att dra t svngremmen och det r inget undantag nr det gller kp av julklappar

.

Universiti Tunku Abdul Rahman (Utar) grundutbildning Agnes Tan, 23, sa att hon skulle kpa ett sortiment av choklad och gruppera dem i mindre gva frpackningar som delas ut till vnner.

"Genom att gra s kan jag ge ut julklappar till fler vnner utan att behva spendera.

"Hemligheten till att skapa en" lyxig "look r att tillbringa mer tid i utformningen av gva frpackningar.

"Till exempel, jag pryder frpackningarna med glittrande smycken och anvnda frgglada Christmas omslag", sade hon stjrnan.

Tan ocks "tervinner" de objekt hon fr under fester dr gvor utbyts.

"Jag tycker det r okej att ge bort dem eftersom jag inte har anvnt dem och s lnge de fortfarande r i gott skick", sade hon.

Calvin Chai, 30, sade att han skulle beska butiker lngs Petaling Street i Kuala Lumpur fr att kpa objekt, till exempel kksutrustning, vikbara ldor papper och anteckningsbcker, i bulk.

"Jag har kpt mellan 12 och 24 stycken ett objekt till grossistpris, som r billigare med minst 50% n kpt individuellt.

"Men sedan flyttar frn Kuala Lumpur till Ipoh, jag var tvungen att leta efter andra alternativ", sade fastigheten konsult.

Denna jul har Chai kpt gvor frn butiker som sljer japanska tillverkade freml till ett standardpris p hgst RM6 vardera.

"Jag tillbringade bara RM500 kpa cirka 80 presenter till vnner och kyrkans", sade han.

Sabrina Lim, 22, sa att hon skulle gra julkort till sina vnner, en tradition hon hade plockat upp frn hennes kyrka ungdomsgrupp.

"Allt som krvs r bara en sax, en flaska lim och frgat papper.

"Handgjorda kort kanske inte utskta gvor, men de kan frmedla min uppriktiga jul vlsignelse och nskar mina vnner och slktingar", sger Lim, som ocks r en Utar elev.

Liksom Lim, knns tunga fordon reservdelar sljare Tan Chun Wei r det mer meningsfullt att gra sina egna julkort n att kpa frdiga sdana fr vnner och familj.

"Det hantverk kanske inte perfekt, men design och budskap r en p miljonen.

"Jag kommer ocks packa flera billigare objekt i en presentpse fr vnner.

"A Christmas strumpa, en jul hatt och en enkel dekorativ docka oftast gr susen", sade han.

Batteri hp Pavilion dv4

Batteri hp Pavilion dv6

Batteri hp Pavilion dv5

by: samsung1314
A Unique Experience Of Wildlife In Sunderbans! Hongxing Machinery Supply Complete Aggregate Plant Kodaikanal "gift Of The Forest" Why Have A Custom Suit Made, When Readymade Suits Are Available Variable-type Led Lamp Why Is An Odor Inspection Necessary Indoors? Hey Men, Just Know Something About The Shoe Care Get The Best Car Rental In South Africa For Memorable Safari Experience Christmas Shopping Bonanza Benefits Of Colostrum For All Ages What Is Translation? Huawei E5776 4g Lte Pocket Wifi General Review How To Donate My Car To Vietnam War Veterans?
print
www.yloan.com guest:  register | login | search IP(216.73.217.1) California / Rosemead Processed in 0.021452 second(s), 5 queries , Gzip enabled , discuz 5.5 through PHP 8.3.9 , debug code: 44 , 2978, 85,
Mnniskor r Mer Frsiktiga Med Sina Pengar Nr Man Reser Julklappar Rosemead