Board logo

subject: Promotionele Artikelen [print this page]


Promotionele artikelen zijn een belangrijk en integraal onderdeel van elke succesvolle marketingstrategie in de diverse branches. Promotionele artikelen worden gegeven aan klanten, potentile klanten en als relatiegeschenk aan zakelijke partners of potentile zakenpartners. Doel van een promotioneel artikel is het doelmatig onder de aandacht brengen van een bedrijf, een product of een bepaalde dienstverlening.

Het aanbod aan promotionele artikelen is enorm divers. De keuze uit bedrukte balpennen, t-shirts, toiletartikelen, kalenders, snoep, keycords en nog veel meer is enorm. De keus voor een bepaald promotie-artikel moet worden bepaald op grond van twee overwegingen. Primair moet men zich de vraag stellen in hoever het promotieartikel past bij het product in kwestie of de dienstverlening welke wordt aangeboden. Dan dient men te onderzoeken of het geselecteerde promotieartikel de gewenste doelgroep ook daadwerkelijk bereikt. Het is natuurlijk totaal onzinnig om voor de verkoopsbevordering van een product voor kinderen een aansteker te gebruiken.

De intensiteit van het reclamesucces behaald met promotieartikel hangt af van de mate van appreciatie van de ontvanger van het artikel. Daarom is het erg belangrijk dat het promotieartikel moet zijn afgestemd op de doelgroep.

Het is gebruikelijk dat promotionele artikelen dagelijkse gebruiksartikelen zijn omdat deze intensief worden gebruikt. Daarom zijn koffiemokken, keycords, balpennen en kalenders de bestsellers onder de promotieartikelen. Een kosten-batenanalyse maakt duidelijk dat de effectiviteit van deze artikelen duidelijk hoger uitvalt dan bijvoorbeeld bij reclamecampagnes op verpakkingen van zoetwaren.

Wanneer men een reclamecampagne plant voor een uiterst exclusief product is het om dezelfde reden zinvol een exclusief, niet alledaags promotieartikel te kiezen omdat het hier dus niet om een massa-artikel gaat.

Promotieartikelen, ook bekend als "Giffits", kunnen bij veel bedrijven en ook online worden besteld. Hier kunt u terecht voor vragen over bijvoorbeeld; het juiste artikel keuze, de juiste plaatsing van de reclame-idee, het formaat of een speciale productie. Op basis van monsters kan de klant zich laten inspireren en is er een duidelijk beeld hoe zijn product zal zijn. Normaal gesproken bedraagt de levertijd slechts enkele dagen. De prijs van Giffits is sterk afhankelijk van het ingezette materiaal, de manier van reclame uiting en de oplage. in de meeste gevallen.

by: scott




welcome to loan (http://www.yloan.com/) Powered by Discuz! 5.5.0