Board logo

subject: Antivirusprogram Utvecklare Mcafee Anlnder I Usa [print this page]

Antivirusprogram grundare John McAfee anlnde till USA p onsdag kvll efter att utvisas frn Guatemala, dr han hade frskt kringg polisfrhret mordet p en man i grannlandet Belize.

American Airlines trafikflygplan br McAfee landade i Miami strax fre 7 pm, sade Miami International Airport talesman Greg Chin.

En kort tid senare meddelade ett inlgg p McAfees webbplats som han var p ett hotell i Miami exklusiva South Beach. Han sa att han kom med taxi efter en grupp av tull eller agenter invandring, han vet inte vilken, eskorterade honom till en flygplats taxi stand. McAfee har ofta kommuniceras via webbplatsen.

"Jag har ingen telefon, inga pengar, ingen kontaktinformation," tjnsten sagt. Ns via telefon p hotellet, berttade 67-riga McAfee en AP reporter att han inte kunde tala fr att han vntade p ett samtal frn sin flickvn, 20-riga Belizean Samantha Vanegas.

Vanegas hade fljt honom nr han var p flykt, men inte g med honom till USA(Toshiba PA3465U-1BRS)

P en blogg har han inlgg under de senaste tv veckorna, skrev McAfee: "Jag vld har separerats frn Sam", men hvdade att hon skulle komma till USA senare.

McAfee satt i en buss-klass sittplats p flyget, som tog av vid midafternoon frn Guatemala City, enligt flygbolaget.

Andra passagerare p flyget berttade fr Associated Press att McAfee eskorterades bort flygplanet innan andra fick g i land.

"De bad oss att behaga hlla sittande och sade: 'John McAfee, kom till fronten," och han gjorde ", sger Maria Claridge, en 36-rig fotograf frn Fort Lauderdale. "Han gick vldigt fredligt, hakan upp. Han verkade inte stressad."

Claridge sa att hon inte sg vad som hnde med McAfee efter att han lmnat flygplanet. Hon sa att han var vl kldd, i svart kostym och vit skjorta, verkade resa ensam och att hon inte inser vem han var frrn en annan passagerare berttade fr henne.

"Jag trodde han var antingen en diplomat eller en politiker", sade hon. "Det verkade bara kuslig att resa p ett flygplan med ngon som var i trubbel."

En FBI talesman i Miami, James Marshall, berttade AP i ett e-postmeddelande som myndigheten inte r inblandad med McAfee terkomst till USA

Myndigheter frn US Customs and Border Protection, har Immigration and Customs Enforcement, USA Marshals kontor och den amerikanska advokat kontor inte omedelbart svara p frgor om huruvida McAfee skulle ifrgasttas eller kvarhlls i USA De sa att det inte fanns ngon aktiv arresteringsorder fr McAfee att skulle motivera att han i frvar.

skdare i Guatemala City stannade fr att stirra p den passerande polisen konvojen som eskorterade McAfee till den centralamerikanska landets internationella flygplats. Mnniskor p flygplatsen trngt runt invandring lastbil som transporterar McAfee, anstrngde att ta bilder av honom med sina mobiltelefoner.

"Jag r fri. Jag ska till Amerika," McAfee sagt innan du gr ombord p planet.(Apple A1175)

McAfee greps frra veckan fr invandring krnkningar efter att han smg in Guatemala. Han freslog hans veckolnga frihetsbervande dr hade tagit ut sin rtt p honom.

"Allt jag kan sga r, jag r 10 r ldre, och jag vet inte vad jag gr. Jag ska bara till Miami", sade han.

Den brittiska fdda McAfee sa sndag, att han ville tervnda till USA och "lugna ner till vad normalt liv" han kan. "Jag skulle bara vilja att leva bekvmt fr varje dag, fisk, simma, njuta av min sjunkande r."

Han sade senare att han ocks skulle vara glad att g till England, notera, "Jag har dubbelt medborgarskap."

McAfees utvisning frn Guatemala markerade det sista kapitlet i en mrklig, mnadslnga odyss fr att undvika polisfrhr om November ddandet av amerikansk utlandsstationerad Gregory Viant Faull, som bodde ett par hus ner frn McAfees freningen p Ambergris Caye, utanfr Belizes karibiska kusten.

McAfee har erknt att hans hundar var besvrande och att Faull hade klagat om dem dagar fre ngra av hundarna frgiftades, men frnekar att dda Faull.

Han var i gmmer sig i Belize fr veckor efter polisen uttalade han en person av intresse i ddandet. Belizean myndigheter har uppmanat honom att visa upp fr frhr, men har inte lmnats in ngra formella anklagelser mot honom. McAfee har sagt att han fruktade att han skulle ddas om han vnde sig i till Belizean myndigheter.

Belize premirminister, Dean Barrow, har uttryckt tvivel om McAfees mentala tillstnd och sade: "Jag vill inte vara ovnlig fr gentleman, men jag tror att han r vldigt paranoid, ven bonkers."

McAfee r en erknd praktisk joker som dabbled i yoga, ultraltt flygplan och produktion av vxtbaserade lkemedel. Han har lett en excentrisk liv eftersom han slde sin andel i programvarufretaget uppkallad efter honom i brjan av 1990-talet och flyttade till Belize ungefr tre r sedan fr att snka sina skatter.

Han berttade fr New York Times under 2009 att han hade frlorat alla utom $ 4.000.000 i hans $ 100.000.000 frmgenhet i den amerikanska finanskrisen. Men citerade en berttelse p Gizmodo webbplats honom som beskriver att pstendet som "inte srskilt exakt alls."(Batteri Dell Inspiron 6400)

by: samsung1314

welcome to loan (http://www.yloan.com/) Powered by Discuz! 5.5.0