Board logo

subject: Kortingscodes Steeds Meer Gebruikelijk [print this page]


Actie en kortingscodes om geld te besparen op je online aankopen wordt steeds meer als 'gewoon' gezien in Nederland. Steeds meer en meer klanten gaan op zoek naar kortingscodes wanneer ze iets bestellen, en daardoor gaan ook steeds meer online webshops ze aanbieden. Wellicht door de recessie proberen online klanten een klein bedrag of percentage van de koopsom af te krijgen door in de laatste stap van het aankoop process nog even snel te googelen naar kortingscodes. Zeker wanneer er in het aankoop proces een kortingscodeveld te zien is. Winkels proberen dit soms te verbloemen door dit veld andere namen te geven zoals promotiecode of tegoedbon code, maar nederlanders letten graag op de kleintjes en zien hier snel doorheen.

Korting en kortingscodes laten een stijgende lijn zien, er wordt steeds meer naar gezocht. Er wordt zelfs meer naar gezocht dan het woord 'aanbieding'. Nederlanders zijn van huis uit gek op korting, en zullen geen kans laten liggen om of bijvoorbeeld de verzendkosten gratis te krijgen, of een klein bedrag (meestal zo'n 10%) van het aankoopbedrag af te krijgen.

Kortingscode sites zijn enkele jaren geleden vanuit Amerika en Engeland overgewaaid naar Nederland, en beleven nu hoogtij dagen. Er worden wekelijks honderden kortingscodes gepubliceerd op sites zoals [http://www.kortingscodeplein.nl/ kortingscodeplein.nl], en inmiddels bieden alle grote winkels op internet deze aan. Hierdoor konden kleinere winkels niet achterblijven, en zijn in grote aantallen ook deze codes aan gaan bieden om de gunst van de consument te winnen. Je mist tegenwoordig aankopen van kritische consumenten wanneer je geen kortingscode aanbied, deze verwachten korting, en lopen net zo gemakkelijk naar de concurrent.

Webshops gebruiken deze kortingscodes om extra exposure te genereren en (voornamelijk omzetmatig) grote stappen te maken. De ervaring leert dat kortingscodes zorgen voor een betere conversie en goede mogelijkheden voor webshops om extra te meten wat de effecten zijn van on- en off-line campagnes. Webshops gebruiken kortingscodes om de naamsbekendheid onder de doelgroep te vergroten of de verkoop van een bepaald product te stimuleren. Deze kortingscodes worden verstrekt middels een nieuwsbrief waar bestaande klanten zich voor hebben ingeschreven, of via websites die kortingscodes plaatsen. Een veelgebruikte tactiek om een klantenbinding te stimuleren, is bij een aankoop een kortingscode te verstrekken voor korting op een tweede aankoop.

Soms worden kortingscodes ook als reclame gebruikt. Bijvoorbeeld 30 gratis fotoafdrukken met een kortingscode, met de bedoeling dat men dan meer bestelt.

by: Marloes korting




welcome to loan (http://www.yloan.com/) Powered by Discuz! 5.5.0