subject: Accu Asus M51a [print this page] Bij dit laatste is wel alles gelukt, alleen als ik opstart start hij niet via usb. Ik heb in de bios (removable) bovenaan gezet, maar ook dat werkt niet. Hij ziet gewoon weg mijn usb niet. Dus vraag ik me af of de opstartsector wel is aangemaakt? ( accu ASUS M51Kr )
Voordeel van de adapter is weer dat je ook elk losse harde schijf kan aansluiten, als dat in jouw PC wereld wel eens gewenst is.Het geheugen wordt op dezelfde snelheid aangesproken, dus beide reepjes gaan op een snelheid ( accu Acer TravelMate 8573TG ) van 166MHz werken. Je krijgt meer maar langzamer geheugen. Als je Windows XP of lager draait zou ik alleen dat reepje van 1Gb gebruiken. Als je Vista of Win7 draait heeft dat extra reepje wel degelijk nut en wordt je pc wel sneller.
Mijn Laptop Acer 5102 WMLi "is dood".
Wanneer ik de adaptor erop aansluit brandt de laadstroom LED of enig andere LED niet.
als je een PC hebt met nog een diskettestation, dan kan je ( accu ASUS M51 ) bij schijfbeheer kiezen voor het maken van een opstartbare diskette. Die diskette geef je dan daarna op als bron voor de dos bestanden.
Ik weet wel dat hij op ( accu Acer TravelMate 7750Z ) mijn oude pc een pent 4 altijd prima draaide, het was klik en open.
Als ik nu een grote map opentrek zie je boven in een groene streep en is hij een kwartier aan het lezen, uiteindelijk krijgt hij dan wel toegang...
Rechtklik op het icoon van de schijf bij "Deze Computer" en kies ( accu Samsung N310-KA04 ) "Eigenschappen".
Hoe is de weergave van mappen ( accu Acer Travelmate 8472 HF ) ingesteld op de schijf. Als dit op "Grote Pictogrammen" staat, zet dat voor de hele schijf eens op "Details" en kijk of dat helpt.
Ik zal er mee aan de gang, en neem hem volgende week wel even mee naar een vriend van me, is toch extern.
Ik vind het alleen vreemd dat hij op de oude pc ( accu Acer Travelmate 8472G HF ) uitstekend werkte, en op de nieuwe niet.........
ik ga morgen dat schijfje wel ff aansluiten op een andere pc ( accu Acer TravelMate 8472 )van kennis, als hij het dan ook niet goed doet, tja dan ist gebeurd met hem vermoed ik.
Zien dat ik die data er nog afkrijg
Als er plaats is in de kast (5 1/4 Inch bay) kan je hem ( accu Acer TravelMate TM5740-X322DHBF ) waarschijnlijk inbouwen. Het hangt er vanaf of je PC nog een IDE aansluiting heeft (40 pin connector) want ik neem aan dat de interface nog IDE is op die oude apparaten.
Inbouwen heeft voordeel boven een ( accu Acer TravelMate TM5740-X322DF ) 'kabeltje' want die kabeltjes zijn niet zo klein, en hebben ook nog een voeding er bij. Al met al een zooitje stugge draden op je bureau waar je niet blij van wordt.
Vervolgens heb ik de onderkant van de laptop opengemaakt om te kijken of er iets "verbrand"(?) is of er een los contact is, maar geen resultaat.
Probleem is: ik kan hem niet wegbrengen voor reparatie, want er ( accu Acer TravelMate TM5740 ) staat vertrouwelijke en persoonlijke info op (al mijn user ID's van bank, verzekeringsmaatschappij, enz.), dus ik moet hem thuis kunnen laten repareren.
Thuis reparaties zijn redelijk onbetaalbaar. ( accu Samsung N310-KA05 ) Wat je zou kunnen doen is de harde schijf eruit halen en die tijdelijk vervangen, door een oude/lege. Wel even erbij zeggen dan. ( accu Acer TravelMate 8573G )
Zit het contactje waar de adapter in gaat bij de laptop nog wel stevig vast.?
Ik ben een tijdje bezig geweest met het ''regelen'' voor het opstarten via usb. Ik heb hier namelijk een laptop die geen cd/dvd rom heeft. En in de toekomst gaat het ook minder worden, en waarschijnlijk helemaal verdwijnen net als de diskette. ( accu Acer TravelMate 8572T )
Alleen krijg ik bij 5 de melding dat er helemaal geen dos bestanden zijn?
Ik heb daarna dit geprobeerd..
1.) gebruik hp format ( accu ASUS M51Sn ) tool om je usb HELEMAAL te FORMATEREN.
2.) Start alcohol120, mount een virueel drive, zet hierop je ".iso" windows installatie bestand.
3.) Start "winsetupfromusb", en selecteer je virtuele drive, die je met power iso heb gemaakt. ( accu ASUS M51Se )
4.) Nu worden de bestanden op je usb gezet, dit kan heel lang duren
En verder kan de waarde van de stick ook nog een ( accu Samsung NP-N310-KA01NL ) probleem zijn 2,4,8 of 16 Gb.
Dus koop enkele verschillende merken USB-Sticks van 2,4 en eventueel 8 Gb en probeer het uit.
Ook kun je nog vragen alhier of er mensen zijn met het zelfde merk ( accu Samsung NP-N310 ) en type autoradio en welke merk en type USB-stick zij gebruiken.
Wat is het merk en type autoradio overigens, dan ( accu Samsung NP-N310 ) staat het hier vast en kunnen de mensen gaan helpen.
Ik zelf heb in totaal 6 sticks geprobeerd op mijn Amiko Alien Satelliet ontvanger en uiteindelijk was alleen de 4Gb DT 101 G2 van Kingston compatible ja zelfs de HP stick die werd aanbevolen op het Amiko forum werkte niet, ik heb er ( accu Samsung N310-KA07 ) overigens wel een paar extra van 4Gb DT 101 G2 van Kingston bijgekocht.
ik heb een android tablet die volgens Asus binnenkort ( accu Samsung N310-KA06 ) de upgrade krijgt naar android 4. Nu is android 4 bedoeld voor tablets en telefoons, dus een nieuw toestel met dezelfde OS als mijn tablet lijkt me wel wat.
Een goede bekende op dit forum. Ik kom je naam vaak tegen bij verschillende onderwerpen en ook nu weer kom je met een voor mij geweldige oplossing.
Hartelijk dank hiervoor. Inbouwen is helaas geen optie dus ga ik wel ( accu Acer TravelMate TM5740-X322D ) op zoek naar een door jou aangedragen kabel.
Nogmaals hartstikke bedankt voor je snelle reactie.
Nogmaals, het is een hele bulk hardware op je tafel om op ( accu Acer TravelMate TM5740-X322 ) deze manier een schijfje aan te sluiten, hou daar rekening mee. Je bent zo een halve vierkante meter kwijt, vervangen door spaghetti .
Ik wil je daarom nog wijzen op de mogelijkheid om een externe CD/DVD ( accu Acer Travelmate 8472T ) brander op USB aan te schaffen, maar die zij natuurlijk wel wat duurder.
( Hier het assortiment van dezelfde firma.)
6. click 'start
Je pc moet wel opstarten vanaf USB ondersteunen hoor, alleen de laatste paar jaar zijn die modellen op de markt.
Ik heb van een vriend een laptop gekregen, daar heb ik toen windows 7 ( accu ASUS F3U ) op geinstalleerd een vriend zei mij dat ik alle oude partities moest verwijderen, gedaan en is windows 7 gewoon geinstalleerd.
Maar na 3 dagen start ik de laptop op en wil windows weer opnieuw gaan installeren en heb ik alleen schijf 0 met niet-toegewezen ruimte. Als ik een nieuwe partitie probeer te maken krijg ik de melding dat er geen partitie ( accu ASUS F3U-AP099C ) gemaakt kan worden met de fout code: 0x8007045D.
De melding is een algemene I/O fout, dus het lijkt mij het beste om een opstartbare schijf met software zoals 'Testdisk' te gebruiken om te zien of die schijf nog OK is.
Er zal trouwens op de site van de fabrikant van de schijf ook ( accu ASUS F3Tc ) wel een tooltje te downloaden zijn wat op die manier gebruikt kan worden.
Elk brandprogramma heeft een mogelijkheid om een ISO te branden, maar soms heet het wat anders, zoals schijf-image. Dan wordt de CD niet als een data CD gebrand, maar elke bit en byte, inclusief bestandssysteem ( accu ASUS F3T ) wordt in n ruk op die schijf gebrand. Zo levert de softwaremaker het aan.
ik heb een usb stick van 2GB waar ik ineens geen bestanden meer op kan zetten
als ik hem wil formatteren zeg Windows dat de usb stick tegen schrijven is beveiligd ( accu ASUS F3SV-A1 )
ik ben zelf best handig met computers ik heb het al met verschillende programma's geprobeerd maar geen effect in Ubuntu heb ik het ook geprobeerd maar het zelfde probleem
ik heb de muziek eropgezet, en stop hem in de usb van de radio, en dan vind ie niks, enigste wat ie aangeeft is dat er geen music op staat. ik heb al een aantal keer opnieuw de muziek er opgezet en geprobeerd maar nog steeds werkt ( accu ASUS F3Sc ) het niet! ik heb wel de muziek in mappen staan, net zoals ik op de vorige usb stick had aangezien het andere niet meer te overzien is!
Je zult moeten informeren bij de fabrikant van de autoradio.
Maar zeker is dat niet elk merk USB-stick kan worden ( accu Samsung NP-N310-KA03 ) uitgelezen door autoradio, dat terwijl de USB-sticks geacht worden compatibel te zijn en het op elke PC gewoon doen. ( accu Samsung NP-N310-KA01UK ) Je zult op zoek moeten naar een zelfde merk en type 2gb usb stick die je voorheen gebruikte helaas.
iemand enig idee wat het is? ik had namelijk ook gezien dat er een programmatje op de stick staat om ( accu Samsung N310-13GB ) bestanden op de stick te schrijven, had ik eerlijk gezegd nog nooit gezien (naam: Urdrive) ik heb het daarmee ook geprobeerd maar accu ASUS F3Saben er nog steeds niet mee opgeschoten.
Dit is een voor mij zo goed bekend probleem ( accu Samsung N310 ) , dat ik gelijk bij het lezen er van begon te vloeken, en dacht ja wr n.
Het probleem is niet de stick maar de autoradio, de autoradio kan jou stick niet lezen. ( accu Samsung N310 )
Ik had vanavond een pc, waar ik regelmatig onderhoud aan pleeg. Het is een pc van zo'n 8 jaar ( accu ASUS F3Se ) oud met XP er op. Nu merk ik al geruime tijd dat de USBpoorten achter in de pc niet meer werken, of nauwelijks(soms wel, soms niet).Kan dat duiden op een afstervend moederbord? De USBpoorten voorin de pc werken nog wel.
Dank je Dutch-Online! Dat ga ik proberen.
Heb een tijd geleden XP daarop opnieuw genstalleerd, dus ik weet nog wel wat voor ( accu ASUS F3Sr ) moederbord er in zit. Het is altijd een poging waard.
ik zit met een klein probleempje, ik heb voorheen altijd een 2gb usb stick gehad voor mijn autoradio, nooit problemen mee gehad.
nou heb ik sinds gister een nieuwe gehaald van 16gb : ( accu ASUS F3Sv ) http://www.accukorting.com