Board logo

subject: Een Fotoboekje Voor Uw Kind [print this page]

Als kleuter al was ik dol op fotosAls kleuter al was ik dol op fotos. Ik zat graag uren bij mijn moeder op schoot om door oude plakboeken te bladeren of de albums van mijn eigen babytijd te bekijken. Bij mijn ouders leverde dit vaak een zekere stress op: doet ze wel voorzichtig? Slaat ze de paginas wel netjes om? Komen er geen ezelsoren in de paginas?

Sinds de komst van digitale fotoalbums is dit allemaal een stuk makkelijk geworden. Een digitaal fotoalbum is in een handomdraai gemaakt en kan ook makkelijk nabesteld worden, waardoor enthousiaste kinderhanden geen gevaar meer met zich meebrengen. Het maken van zon fotoboekje is een leuke activiteit waarbij u uw kind op verschillende manier kunt betrekken. In dit artikel vindt u enkele suggesties.

Een mooi album na de vakantie

Gaat u op vakantie met de kinderen? Niets is zo leuk als een blijvende herinnering aan alle bijzondere dingen die uw kind heeft gezien. Maak al tijdens de vakantie samen fotos van de zaken die indruk maken op uw kind.

Een vakantiealbum kan ook een educatieve waarde hebben: Wetenswaardigheden wanneer het hier spelenderwijs actief mee bezig is.

Moeder: Welk gebouw is dit ook alweer?

Jesse: Het Atomium.

Moeder: Heel erg goed! Weet je nog waar dat was?

Jesse: In in Antwerpen? Toch?

Moeder: Volgens mij was het ergens anders. Misschien kun je het wel even opzoeken op internet?

Een bijzondere familiegebeurtenis

Bij de komst van een broertje of zusje staat de wereld van een oudste kind vaak even op zijn kop. Verschillende emoties kunnen bij het oudere kind de kop opsteken: van blijdschap en trots tot jaloezie. een fotoalbum, waar eventueel paginas leeg kunnen worden gelaten om eigen tekeningen toe te voegen, kan een kind helpen deze bijzondere gebeurtenis in zijn hoofdje te ordenen: Eerst was daar mamas dikke buik, toen ging ik s nachts uit logeren bij tante Carolien en de volgende dag lag mama op bed met de baby. Toen mocht ik de baby een kusje geven.

Ook een droevige gebeurtenis, zoals de ziekte of het overlijden van een dierbare, kan aanleiding geven om met uw kind een fotoalbum te maken. Ziekte en dood zijn voor kinderen vaak ingewikkelde concepten. Een fotoboekje kan een kind helpen om een dergelijke gebeurtenis beter te begrijpen en te verwerken.

Een fotoalbum van een hobby of superheld

Een fotoboekje hoeft niet altijd chronologisch of natuurgetrouw te zijn. Een kind kan ook allemaal plaatjes van zijn favoriete superheld of zijn favoriete dier in een digitaal fotoboekje samenvoegen. Of wat dacht u van fotos van de eigen sport of van de mooiste legobouwwerken? De vriendjes van uw kind zullen jaloers worden op het mooie album! Of misschien is uw kind wel een kunstenaar in de dop en kan het album gevuld worden met fotos van de mooiste tekeningen en knutselwerkjes? Zon album kan meteen worden nabesteld als kerstcadeau voor de trotse grootouders of misschien wel die leuke oppas.

Een fotoboekje maken voor uw kind

Er zijn veel gelegenheden te bedenken om uw kind een fotoalbum cadeau te doen. Zon album kan bijvoorbeeld steun bieden wanneer uw kind voor het eerst zonder u op vakantie gaat. Ook voor kinderen die voor het eerst op zichzelf gaan wonen of een bijzondere verjaardag vieren, is een fotoalbum een mooi geschenk.

Fotoboeken zijn bij Pixum verkrijgbaar in diverse formaten en voor elk budget. Onze software is helder en gebruiksvriendelijk: een kind kan de was doen. Komt u er toch niet uit of zit u met bepaalde vragen, dan kunt u op professionele en klantgerichte ondersteuning rekenen. Dus ouders, waar wachten jullie op?

by: Clement Divin

welcome to loan (http://www.yloan.com/) Powered by Discuz! 5.5.0