Board logo

subject: Jak Wymienic Wahacz Toyota Camry Siena Avalon [print this page]


Dzie dobry celem tego filmu jest pokazanie uytkownikom samochodw jak w prosty sposb bez specjalistycznych narzdzi w naszym garau lub bez niego moemy sami wymieni wahacz w samochodzie. Jest to pierwszy film i planuje robi kolejne.

Nastepny film bedzie o tym jak wymienic klocki hamulcowe.

I kolejny jak wymienic zacis hamulcowy i odpowietrzyc uklad hamulcowy po tym zabiegu.

A wiec do dziela.

Jak wymienic wachacz w samochodzie na przykladzie Toyoty.

Przygotowujemy zestaw narzedzi:

Lewarek fabryczny

Kobylka do podparcia samochodu.

Klucz do kol.

Klucz plaski 19 mm , 13 mm , klucz nasadowy 19 mm z pokretlem i nasadka dystansujaca.

Mlotek

Rurka

Klocki do zabezpieczenia kol w celu ustabilizowania samochodu.

1. Zabezpieczamy kola zeby nie mogly sie toczyc

2. Luzujemy sruby kola i podnosimy samochod.

3. Ustawiamy kobylke pod rama samochodu lub silnika oraz opuszczamy lewarek zeby samochod w pelni spoczywal na kobylce.

4. Wyjmujemy lewarek poniewaz bedzie on nam potrzebny przy wykonywaniu dalszych czynnosci.

5. Zdejmujemy kolo.

6. Odkrecamy sruby mocujace wahacz przy karoserii: przednie, tylne oraz sworzen wahacza.

7. W celu wyjecia sworznia po odkreceniu nakretki uderzamy mlotkiem w ucho w ktorym znajduje sie sworzen wahacza. W wiekszosci przypadkow sworzen wyskakuje po kilku uderzeniach.

8. ruby wahacza ukladamy w kolejnosci odkrecania. Musza one wrcic w te same otwory poniewaz sa ronej dlugosci.

9. Wyjmujemy stary wahacz i porownujemy go z nowym w celu upewnienia sie ze nowy jest taki sam.

10. Wkladamy nowy wahacz. W naszym przypadku wkladamy w kolejnoci: tylne ramie wahacza zalapujemy srube, sworzen oraz zalapujemy srube i na koncu przednie ramie wahacza.

Po zalapaniu sworznia wahacz trzeba podlewarowac od strony samochodu zeby wskoczyl na swoje miejsce poniewaz kolumna Macphersona ze sprezyna prezy i wymaga to duzej sily zeby wahacz ustawic na miejscu . Nastepnie przykrecamy sruby przedniego ramienia wahacza i dociagamy wszystkie sruby trzymajace wahacz.

11. Po upewnieniu sie ze wszystkie sruby wahacza sa dokrecone zakladamy kolo i zalapujemy sruby.

12. Wyjmujemy kobylke

13. Opuszczamy samochd

14. Dokrecamy kolo

15. Wyjmujemy klocki zabezpieczajace z pod kol

16. Jedziemy na sprawdzenie geometrii kol.

Gotowe!

Jeeli ktos z Panstwa ma uwagi i sugestie ktre pomoga mi robic lepsze filmy i bardziej zrozumiale oraz maja pomysl na kolejny film zapraszam do pisania komentarzy.

Z wyrazami szacunku.

Pawel sklep motoryzacyjny czesci samochodowe eGaraz.com

Gotowe szerokiej drogi.

by: egaraz




welcome to loan (http://www.yloan.com/) Powered by Discuz! 5.5.0