subject: Jak Wymienic Wahacz Toyota Camry Siena Avalon [print this page] Dzie dobry celem tego filmu jest pokazanie uytkownikom samochodw jak w prosty sposb bez specjalistycznych narzdzi w naszym garau lub bez niego moemy sami wymieni wahacz w samochodzie. Jest to pierwszy film i planuje robi kolejne.
Nastepny film bedzie o tym jak wymienic klocki hamulcowe.
I kolejny jak wymienic zacis hamulcowy i odpowietrzyc uklad hamulcowy po tym zabiegu.
A wiec do dziela.
Jak wymienic wachacz w samochodzie na przykladzie Toyoty.
Przygotowujemy zestaw narzedzi:
Lewarek fabryczny
Kobylka do podparcia samochodu.
Klucz do kol.
Klucz plaski 19 mm , 13 mm , klucz nasadowy 19 mm z pokretlem i nasadka dystansujaca.
Mlotek
Rurka
Klocki do zabezpieczenia kol w celu ustabilizowania samochodu.
1. Zabezpieczamy kola zeby nie mogly sie toczyc
2. Luzujemy sruby kola i podnosimy samochod.
3. Ustawiamy kobylke pod rama samochodu lub silnika oraz opuszczamy lewarek zeby samochod w pelni spoczywal na kobylce.
4. Wyjmujemy lewarek poniewaz bedzie on nam potrzebny przy wykonywaniu dalszych czynnosci.
5. Zdejmujemy kolo.
6. Odkrecamy sruby mocujace wahacz przy karoserii: przednie, tylne oraz sworzen wahacza.
7. W celu wyjecia sworznia po odkreceniu nakretki uderzamy mlotkiem w ucho w ktorym znajduje sie sworzen wahacza. W wiekszosci przypadkow sworzen wyskakuje po kilku uderzeniach.
8. ruby wahacza ukladamy w kolejnosci odkrecania. Musza one wrcic w te same otwory poniewaz sa ronej dlugosci.
9. Wyjmujemy stary wahacz i porownujemy go z nowym w celu upewnienia sie ze nowy jest taki sam.
10. Wkladamy nowy wahacz. W naszym przypadku wkladamy w kolejnoci: tylne ramie wahacza zalapujemy srube, sworzen oraz zalapujemy srube i na koncu przednie ramie wahacza.
Po zalapaniu sworznia wahacz trzeba podlewarowac od strony samochodu zeby wskoczyl na swoje miejsce poniewaz kolumna Macphersona ze sprezyna prezy i wymaga to duzej sily zeby wahacz ustawic na miejscu . Nastepnie przykrecamy sruby przedniego ramienia wahacza i dociagamy wszystkie sruby trzymajace wahacz.
11. Po upewnieniu sie ze wszystkie sruby wahacza sa dokrecone zakladamy kolo i zalapujemy sruby.
12. Wyjmujemy kobylke
13. Opuszczamy samochd
14. Dokrecamy kolo
15. Wyjmujemy klocki zabezpieczajace z pod kol
16. Jedziemy na sprawdzenie geometrii kol.
Gotowe!
Jeeli ktos z Panstwa ma uwagi i sugestie ktre pomoga mi robic lepsze filmy i bardziej zrozumiale oraz maja pomysl na kolejny film zapraszam do pisania komentarzy.