subject: Fonctionnement Sec Pour Les Alpes [print this page] LA vue automnale du haut de la colline tait trangement belle. Grey and white curves swooped down the slope with all the grace of natural features of the landscape.But this is High Wycombe, not the High Sierras, and we are standing at the top of the Summit, the longest of England's 70-odd artificial ski slopes. UGG It descends through 120ha of hanging woodland, half an hour up the M40 from London. Grey et de courbes blanches s'abattaient la pente avec toute la grce des caractristiques naturelles de la landscape.But c'est High Wycombe, pas la Sierra Nevada, et nous sommes debout au sommet du Sommet, la plus longue de l'Angleterre est curieux de ski artificielles-70 pentes. Il descend travers 120 hectares de bois suspendus, une demi-heure jusqu' la M40 de Londres. Skiing surfaces have come a long way since the early days of coconut matting. Ski surfaces ont parcouru un long chemin depuis les premiers jours de la fibre de coco. Astroturf, Dendix and SnoFlex, which has a bouncy underlay, are the main dry skiing surfaces - although sprinkler systems are used to lubricate them, and a fall of genuine snow is still a godsend.Once kitted out, I handed over Archie, ten, and his friend Jack, 11, to Gaynor, their instructor. Astroturf, Dendix et SnoFlex, qui a une sous-couche pleine d'entrain, sont les surfaces sches ski principale - bien que les systmes de gicleurs sont utiliss pour les lubrifier, et une chute de neige est encore un vritable godsend.Once s'quiper, j'ai remis Archie, dix, et son ami Jack, 11, Gaynor, leur instructeur. Like everyone else we met at the Summit, she was friendly and couldn't have been more helpful. Comme tout le monde, nous avons rencontr lors du Sommet, elle tait sympathique et ne pouvait pas avoir t plus utile. Within minutes she had the boys gliding elegantly up and down the nursery slope.Archie was immediately bowled over by the skiing and began pleading for bigger challenges. En quelques minutes, elle avait les garons glisse lgamment le long de la slope.Archie ppinire a t immdiatement sduits par le ski et ont commenc plaider pour plus de dfis. "I really want to get out on to the big slope. Can I, pleeeeease?" "J'ai vraiment envie de sortir sur la grande pente. Puis-je, pleeeeease?" He showed natural talent and grace, and we are bracing ourselves for his trademark puppy eyes when the school trip comes round again. Il a montr un talent naturel et de grce, et nous sommes nous prparer son chiot yeux marque lorsque le voyage scolaire arrive nouveau.
Today's fitting of boot to ski is a novel process to me. Aujourd'hui, tout fait appropri de la chaussure de ski est un processus nouveau pour moi. I hadn't skied since a school party in 1969. Je n'avais pas ski depuis une fte de l'cole en 1969. Now, there are DIN settings that allow you to choose the level of on-slope gaffe at which your Ugg boots will detach from the skis, so saving you from the twisted ankles that used to bedevil the novice skier.Taking into account my height, weight, boot size, age, ability and star sign, a DIN setting was duly prescribed from a chart, and a button was squinted at and turned on the bindings with considerable precision by the pleasant young men running the locker room.I was led out on to the intermediate slope by my instructor, Jenny Dalrymple Hay. Maintenant, il ya DIN paramtres qui vous permettent de choisir le niveau de pente sur gaffe laquelle vos bBottes UGG se dtacher de la skis, de sorte que vous sauver de la cheville tordue qui sert empoisonner le novice skier.Taking en compte ma taille, , de dmarrage, la taille d'ge, la capacit et la star signe de poids, un cadre DIN a t dment prescrit partir d'un tableau, et un bouton a t louch et allum les liaisons avec beaucoup de prcision par les jeunes hommes agrable excutant le room.I casier a t conduit sur la pente intermdiaire de mon instructeur, Jenny Dalrymple Hay. Starting near the bottom, I remembered my snowploughs and confidently turned left. partir vers le bas, je me suis souvenu ma chasse-neige et en toute confiance vers la gauche. Alas, I had the opposite problem to Zoolander, the model in the film of the same name, whose ghastly secret was that he couldn't turn left on the catwalk. Jenny eventually sorted me out, and I slithered happily around, and began to long for the Alps. Hlas, j'ai eu le problme inverse de Zoolander, le modle dans le film du mme nom, dont le terrible secret qu'il ne pouvait pas tourner gauche sur la passerelle. Jenny m'a finalement rgl, et je glissaient joyeusement autour, et a commenc long pour les Alpes.
There is a big difference between the Summit's Dendix surface and the "real snow " in an indoor ski such as the Snowdome or the vast Snozone complex at Milton Keynes. Il ya une grande diffrence entre la surface de Dendix Sommet et de la "vraie neige" dans un ski indoor telles que la Snowdome ou le complexe Snozone vaste Milton Keynes. Texture, temperature, hardness, ride quality, bruising following falls - all are different.In contrast to the soft " snow ", Dendix is made of plastic bristles woven and wound on to a diamond lattice metal subframe, which offers a variety of speeds - the nursery slopes have a slower version. Texture, la temprature, la duret, la qualit de roulement, des ecchymoses la suite de chutes - tous sont contre different.In la douce neige, Dendix est fait de plastique soies tisses et enroule sur un mtal sous-trame rseau du diamant, qui offre une varit de vitesses - les pistes pour dbutants ont une version plus lente. The effect is more consistently fast than "real" snow . L'effet est plus rapide que toujours vraie neige. UGG Bottes Overall, I was surprised that I couldn't say that one is better than the other.In search of snowsportsThe best online guide to UK snowsports is at snowlife.uk, which includes a comprehensive directory of British ski resorts, indoor snow centres and dry slopes Dry slopes are also listed at amc-comm.demon.co.uk/ukdryskilist.htm and natives.co.uk/whatsnew/dryski.htm Dans l'ensemble, j'ai t surpris que je ne pouvais pas dire que l'une est meilleure que la recherche de other.In snowsportsThe en ligne guide des meilleures aux sports d'hiver au Royaume-Uni est snowlife.uk, qui comprend un rpertoire exhaustif des stations de ski de la Colombie, des centres de neige l'intrieur et sec Pistes de pistes sec sont galement disponibles amc-comm.demon.co.uk/ukdryskilist.htm et natives.co.uk / whatsnew / dryski.htm
A ski slope, 7m by 30m and covered in Astroturfor "real snow ", can be hired from creativeleisure.co.ukWhat to wearAvoid anything woolly or fluffy. Une pente de ski, 7m par 30m et couvert de Astroturfor "la vraie neige", peuvent tre lous creativeleisure.co.ukWhat wearAvoid rien laineux ou moelleux. Dry ski slopes are scratchy, and your clothes will get caught on the bristles, leaving skin exposed if you fall.Don't invest in expensive ski kit: wear cheap, tough waterproof clothing, gloves and a helmet . pistes de ski sont sec gratte, et vos vtements de se faire prendre sur les poils, ce qui laisse la peau expose si fall.Don t 'investir dans la trousse de ski cher: porter des bas prix, vtements impermables rsistant, des gants et un casque. Check before you go what is available for hire at your chosen slope - some hire out clothes and some don't. Gloves are not available for hire - apparently an EU directive forbids it.SnowDome, Leisure Island, River Drive, Tamworth, Staffordshire B79 7ND Open daily from 9am-late evening.Prices for snowboarding start at Pounds 15 an hour , including equipment hire, with discounts formembers and regular, discounted sessions.SnowDome also offers special ramp sessions for tricks and jumps, skiing, snowblading, tobogganing and tubing .Wycombe Summit,Abbey Barn Lane, High Wycombe, Bucks HP10 9QQ . Vrifiez avant de vous rendre ce qui est disponible pour location votre pente choisie - louer des vtements et d'autres pas. Certains gants ne sont pas disponibles la location - apparemment une directive europenne interdit it.SnowDome, l'le des loisirs, River Drive, Tamworth, Staffordshire B79 7ND remises Ouvert tous les jours de 9h la fin de evening.Prices pour le snowboard commencent partir de 15 livres d'une heure, y compris la location d'quipement, avec formembers et rgulier, sessions.SnowDome actualise offre galement des sances rampe spciale pour les tours et les sauts, le ski, snowblade, luge et de tubes . Sommet Wycombe, Lane Abbey Grange, High Wycombe, Bucks HP10 9QQ.
Skiing lesson, minimum of eight people, start at Pounds 3 for an hour; snowboarding lessons start at Pounds 5, for schools and youth groups. leon de ski, au moins huit personnes, commencent partir de 3 livres pour une heure; snowboard commencent partir de livres 5, pour les coles et les groupes de jeunes. Open skiing costs from Pounds 9.50 an hour for a child and Pounds 10.50 for an adult, including equipment hire. cots de ski Ouvert du Livre 9,50 de l'heure pour un enfant et 10,50 livres pour un adulte, y compris la location de matriel. Disabled welcomed - call in advance.Yearly subscriptions start at Pounds 240 for juniors and students, with a Pounds 30 joining fee, and Pounds 360 for adults, and Pounds 60 joining fee. Handicaps accueillis - appel souscriptions advance.Yearly commencent partir de 240 livres pour les juniors et les tudiants, avec un 30 livres de frais d'abonnement, et 360 livres pour les adultes, et 60 livres de rejoindre frais.